Nízkoprahová denní centra

 

Co nabízíme:

  • poskytnutí podmínek pro osobní hygienu (hygienický servis - WC, sprcha, poskytnutí hygienických prostředků, praní a sušení prádla, zajištění šatstva) 
  • poskytnutí stravy (potravinový servis - káva, čaj, polévka, pečivo)
  • pomoc při uplatnění práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (individuální konzultace a krizová intervence, pobyt v denní místnosti, poradenství (právní, rodinné, dluhové apod.) 

Pro koho služba je určena:

  • osoby bez přístřeší
  • osoby ohrožené ztrátou přístřeší (a jejich osoby blízké)
  • osoby ocitající se v dluhové pasti 

Principy služby:

  • nízký práh vstupu (služba je otevřena cílové skupině bez předchozího objednávání, předkládání průkazů)
  • bezplatnost akutní pomoci a poradenství (akutní služby jsou poskytovány zdarma)
  • zaručení anonymity uživatelů (uživatelé nepředkládají žádný průkaz totožnosti, není po nich nutně požadováno celé jméno, informace o návštěvě zůstávají pouze mezi uživatelem a pracovníkem)
  • zachovávání lidské důstojnosti (poskytování služeb vedoucích k důstojnějšímu životu např. potravinový servis, hygienický servis, materiální pomoc),
  • samostatné rozhodování uživatelů a individuální přístup (uživatele podporujeme v odpovědnosti za svůj život, přistupujeme k němu vždy jako k individuální osobnosti)
  • transparentnost služby (je určena cílové skupině bez rozdílu, je kladem důraz na individuální přístup k uživateli, informace o službě jsou k dispozici široké veřejnosti na webových stránkách a ve výroční zprávě)
  • návaznost služby (služba spolupracuje s dalšími sociálními i veřejnými službami, nabízí odkazy i zprostředkování služeb)
  • flexibilita služby (reagujeme na potřeby uživatele).

 

Cíl služby:

Prostřednictvím všech uvedených činností stabilizovat situaci lidí bez přístřeší a pomoci jim navrátit se do běžného života .